Apr 27, 2011

::cekgu tetap cekgu::

teheeeeeeee......tunjuk gigi sikit ;)

tadi jalang jalang kat pwtc sebab nak jengok jengok pesta buku ehey bookfair la kat pwtc tu...

almaklumlah sepanjang duk kl ni, ini mgkin dah masuk kali ke 4 or 5 bookfair dibuad secara besar besarang...
tp harem...sekali pon tak pernah aku pegi...bukan sebab malas..bukan pula sebab jauh...kentot pon mugkin boley dengar...menunjukan sgt dekat pwtc dgn tempat aku....tp mungkin juga sebab saya bukan pembaca buku yg tegar...

tp tu...DULU okey......sekARANG tidak lagi...saya dah berubah...saya sedang berjinak jinak mendekati buku buku ilmiah...tangan mendabik dada...mata hitam pandang syiling..

okey dah lari tajuk........pasal cikgu sejarah....

jalang jalang menuju ke pintu gerbang pwtc...suasana hujan renyai renyai membuat kan saya dan rakan rakan berjalan dengan pantasnye untuk menyelamatkan tudung dari basah kuyup...

angkat muka....pandang depan...ehey...mcm kenal beliau....

CEKGU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

okey fine.....perangai aku yg cube control ayu...lari lari anak dalam hujan renyai td sudah terbongkar...
apabila dengan laungan suara aku yg lantang tidak langsung tengelam dek bunyik hujan tdi...

CEKGU....sambil pelok cekgu....buad muka malu kucing  dpn cekgu...

agak agak kowg cekgu mane???
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
yup tepat sekali jangkaan anda...sahabat....cekgu azizan yg aku jumpa td....

sgt terkejut bukan??hampir 4 tahun lepas aje SPM mmg aku tak jumpe cekgu....itupon pernah sekali jumpa waktu amek result spm...

UTARA VS PANTAI TIMUR BABE.....

mane mungkin boley jumpa sewenang wenangnye tanpa sebarang pertemuan rasmi di putuskan.....
tp tadi mungkin rezeki.....aku terjumpe cekgu azizan kat pwtc....

seperti besa perkataan yg cekgu keluarkan....

AMBOI zilati.......haa tu la ayat cekgu....sambil gelak ketawa kami berdua....

saya gelak cekgu gelak...saya gelak cekgu gelak...tanpa sebarang dialog....itu saja sudah amek mase hampir 3 min...gelak ketawa tanpa sebarang dialog...ketawa bukan kerna lawak jenaka...tapi ketawa sekadar melepaskan rindu seorang guru dan pelajar..

OKEY FINE.....SGT RINDU BABE....BUKAN SENANG DAH TINGGAL MAKTAB NIH NAK JUMPER CEKGU CEKGU BALEK....DAH LAH CEKGU RAMAI DAH PINDAH.....KENA PULAK CEKGU AZIZAN ANTARA CEKGU PALING RAPAT KOT DULU KAT PDRM....SGT RAPAT OKEY...paham?

tahu ape yg aku nmpk biler jumpe cekgu???

takder langsung perubahan diwajah cekgu....pakaian cekgu....senyuman cekgu...bicara cekgu...suara cekgu....sama je kot...langsung tak makan dek usia...even tahun berganti tahun...cekgu tetap cekgu....

tp aku??masih seperti dulu kah...mungkin tidak...

kalo dulu selalu marah marah...kenapa nak kene belajar sejarah?kenapa nak kene belajar math?kenapa nak kene blaja geografi??ader pulak yg cakap....macam la aku gune sejarah ni biler masuk u nnt....tp see...ape dah jadi dgn kerajaan dan parti pembangkang kat negara kita skang?HURU HARA RITE?so tak penting ke sejarah? okey fine dia cuba tunjuk hebat lagi sekali....tangan mendabik dada...mata pandang syiling

berubah kau...dulu waktu aku masuk pdrm...langsung tak tahu ape...nak pakai tudung pon tak pandai kau...iron tudung pon tak tahu ....lipat tudung pon tak reti babe..skang..habaq mai...tudung yuna.tudung hana tajima..dihujung jari babe..siot belagak!!..basuh baju pon tak cuci kau....tapi mak aku hantar jugak pegi kedah nung jauh disana...FORM 1 KOT,....ape sgt yg aku tahu....aku banyak membesar depan mata cekgu cekgu doesnt mean mak ayah aku tak jaga aku tp pembesaran aku (f1-f5) lebey dimata cikgu cikgu...yelah cuty panjang je balek umah...dalam setaun...bape bnyk je cuty.....

CEKGU TETAP CEKGU....tp anak murid dia tahun berganti tahun akan berubah....tipu kalo takder perubahan....cekgu tetap di kem pGA jalan junjung...tapi anak murid dia beralih ke jalan temerloh,titiwangsa KL...yg lagi hebat...berubah ke JEPUN,US,KOREA,AUSTRALIA,SWITZLAND,CHINA,UK...cekgu takberubah doe...tapi dulu selalu lawan cekgu kan...tapi sekang..see??lu pikirlah sendiri....

CEKGU TETAP CEKGU.....tp anak murid dia dari pelajar sekolah bakal jadik doktor,pharmasist,engineer,guru,physiotherapist(teheee)....audiologist,speech theapist,geologist,nutritionist,lawyer,dentist...lagi ape lagi.....berubah rite....dari mane kita lahir???
bongok!!!mang lah dari perot mak kau.......maksud aku,...sape yg didik kau dulu dulu....cekgu cekgu bukan?

alahai...kalao nak dengar aku membebel....sampai besok pagi pon tak habes...

akhir kata......ingatlah dari mane kita lahir....even sekarang kita dah ader haluan masing2...tapi kita tetap lahir dari perot yg samer....lagi sekali.,..mang lah perot mak kau nan perot mak aku laen...maksud aku nuh...MRSM PDRM KULIM KEDAH!!

3 comments:

aini kadir said...

ati jumpa cikgu nih bile? cm nk wt parti lak yg ayat last uh :) hehe. tp mang btol pon lame tak jumpa. bukan takat cikgu2. kawan2 pon supe jgk.

zeeLa-AtiE said...

iny ati jumpe cekgu semalam....
tp tak sempat pulak nak amek gambar ke ape..
sbb cekgu nak cepat..
betol lah..
kita yg duk kl pon jarang jumpe kan...

suhaila said...

besla atie... sdey plak, tringat kt maktab... rindu laa kt sume, huhu...