Feb 16, 2011

Bebudak MRSM PDRM fly ?

sudah tiba nya untuk gua update blog sekolah ! kesian juga gua tengok dekat blog nih yang dah lama tak di update kan ? pada kengkawan gua yang dahulu dahulu nye Bahasa Malaysia atau Bahasa Inggeris korang hebat hebat. gua je yang tak hebat mana. dapat B je waktu SPM dulu dulu. jom kasi update blog sekolah lahh. kata korang korang dulu kencang kencang je masa menulis karangan kan ? 

gua je tak kreatif masa sekolah dulu. gua ingat lagi cikgu Salmiah pernah sumpah dekat gua sebab BM gua memang teruk. sampai die kata dekat gua. "kalau macam nih lah gaya kamu Ikhwan tak berjaya lah hidup kamu " sampai sekarang gua ingat satu persatu perkataan yang cik Salmiah pernah kata dekat gua. pada masa tuh  gua sempat lagi melelehkan air mata yang tak semahal emas jauh sama sekali dengan harga berlian di pasaran. so jangan persiakan bakat korang. gua dah awal awal di reject cikgu Salmiah kan ?

bukan gua nak paksa bebudak kita nih update blog sekolah, tapi apa salah nya korang korang yang dahulu kala hebat dalam penulisan or what so ever karangan yang korang pernah buat. jom serlah kan bakat bakat semula jadi korang. meriah kan blog sekolah dengan cerita cerita korang sekarang. tak kira cerita cerita pasal peribadi, family, kengkawan dan segala macam benda yang bagus untuk reramai share. 

lagi lagi dekat bebudak yang berada di oversea tuh. dengar cerita dari Malaysia yang korang semua nih asyik dengan bercuti aje. tak banyak pulak kan gamba gamba korang dalam FB tuh. ber folder folder kot ! apasalah nya korang yang asyik ber gambar dengan scenery cantik cantik,   ber gamba gamba pula bersama minah minah salleh yang cun melecun ke (lagi bagus kalau macam tu gua rasa, minah salleh beb) ?  then gamba gamba tuh korang guna dan cerita balik detik detik di sana. tak kira lah korang rasa pengalaman berak di negara orang ,  kena kejar dengan mat salleh ke, di goda atau tergoda goda dengan minah salleh ke ? yang penting korang kasi cerita pengalaman pengalaman korang di sana.

serius gua cakap, gua sebenarnya langsung tak ada niat nak tengok gambar gambar korang yang berfolder folder tuh, buat lembab gua punya lappy adalah kan, tengok satu satu , nak bagi kitaorang yang tak merasa fly nih jeles eh ? ahh tak payah lah bro bro dan sista sista. lebih baik gua baca korang korang punyer  pengalaman di sana. mana lah tahu ? lepas nih pergi honeymoon bersama dengan isteri gua yang tercinta nanti. gua nak juga merasa beb ! yang penting korang bercerita lagi enjoy dari korang duk lebih lebih upload gamba gamba korang yang gua sendiri pun tak tahu motif nya apa. ye dak brader MUZ !

paling last, 

gua nak ucap kat sini,  korang korang yang dah lama fly or baru nak fly ? harapan gua pada korang hanyalah  gua korang  jangan sesekali nak membazir duit kerajaan disebabkan korang dismissed , kasi belajar habis habis dan palin penting sekali jangan sia sia kan peluang yang terhidang di depan mata. nasihat ini pun untuk gua juga. Success lah korang di perantauan tak lupa juga  mereka mereka yang berada di Malaysia !!

2 comments:

Senorita Nadira said...

mak aih... tersentap aku bace ni..
cam kene kt btg idung sndirik hak3..
aku baru abeh exam ni blog pon xupdate.. nnti aku akn salu mnconteng kat cni ye k Own..mnceritakan pengalamn yg xseberapa ni..huk3

Anonymous said...

eh ten. bukan cakap kat ten ahh. ten ada blog kan ? byk dh ten citer pgalaman ten. ok ah tuh. hehehe